Naplňování vládní strategie pro rovnost žen a mužů v oblasti diskriminační reklamy
Projekt „Naplňování vládní strategie pro rovnost žen a mužů v oblasti diskriminační reklamy“ se zaměřuje na zlepšení praxe posuzování diskriminační reklamy u odpovědných orgánů (zejm. krajských živnostenských orgánů, Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a Ministerstva průmyslu a obchodu). Problémem posuzování nezákonnosti reklamy v tématu diskriminace na základě pohlaví je v české právní úpravě nedostatek posuzovaných příkladů, které by vytvořily výkladovou praxi zákona, nedostatečná informovanost a propojenost regulačních orgánů či nedostatečné seznámení s danou problematikou ze strany dozorových orgánů a nedostatečná komunikace s Kanceláří veřejného ochránce práv (KVOP), který se tématem zabývá z komplexního pohledu jak zákona o regulaci reklamy, tak antidiskriminačního zákona.
Mezi další slabá místa posuzování diskriminační reklamy patří také nedostatek dat o diskriminaci a databáze reklam, které za a) byly posouzeny jako v rozporu se zákonem, za b) byly posouzeny jako v mezích zákona, za c) těch, u kterých existuje podezření, že by zákonné normy nesplnily, ale prozatím nebyly posuzovány. Takové informace by dozorovým orgánům, samoregulačním orgánům a odborné veřejnosti přinesly důležité poznatky o posuzovací praxi, typech diskriminačních reklam a nejčastějších problematických zadavatelích. Analýzy by reagovaly na potřeby identifikované ve spolupráci s KVOP.
Cílem projektu je podpora orgánů regulace reklamy ve vytváření etičtějšího a nediskriminujícího reklamního prostředí v ČR a posílení komunikace dozorových orgánů s KVOP v tématu. Cíle chceme dosáhnout zejm. motivací důležitých aktérů regulace diskriminační reklamy, poskytnutím zpětné vazby těmto aktérům a vznikem zásadních analytických materiálů pro zlepšení reklamního prostředí.
Dílčí cíle projektu:
Posílení role KVOP při posuzování diskriminačních reklam a navázání KVOP na orgány regulace reklamy (KŽÚ a MPO). KVOP se stane metodickým místem pro orgány regulace reklamy, bude pomáhat vykládat zákon o regulaci reklamy a bude poradním místem pro konkrétní případy diskriminační reklamy. Orgány regulace reklamy se během projektového období min. pětkrát obrátí na KVOP s žádostí o konzultaci při posuzování reklamy.
Nezávislé posouzení metodiky posuzování diskriminační reklamy a zlepšení jejího zavádění do praxe skrze konkrétní návrhy opatření, která budou min. z 50 % implementována. Vznikne dokument s rozborem metodiky, šířený prostřednictvím aktivit projektu a mediálních aktivit. Pomocí nově vzniklé, nezávislé expertizy bude ověřeno zavádění metodiky posuzování diskriminační reklamy do praxe KŽÚ.
Zjištění četnosti diskriminační reklamy, zmapování jejích jednotlivých druhů a zadavatelů reklamy nejčastěji porušujících zákon. Získání podkladu pro osvětovou kampaň a vzdělávání. Vznik mapovací zprávy.
Orgány regulace reklamy mají při posuzování zákonnosti reklamy k dispozici sadu případových studií nezákonných reklam zahrnujících sociologické a právní rozbory. Vznikne 4-5 případových studií. Lepší komunikace mezi aktéry tvorby a regulace reklamy za účelem vytvoření etičtějšího prostředí pro reklamu.
V Česku je mnoho jídelen, které se snaží vařit zdravě, kvalitně a chutně. Stávající legislativa jim to ale spíše komplikuje, než aby pomáhala. Povinný spotřební koš, který je součástí vyhlášky 107/2005 Sb., o školním stravování, stanovující množství některých potravin ve školní stravě, vznikl už v roce 1993.
Je nutné modernizovat vyhlášku o školním stravování, zrušit zastaralý spotřební koš a nahradit ho regulací, která umožní jídelnám flexibilitu v sestavování jídelníčku a zároveň zajistí zdravou a pestrou stravu dostupnou všem.
Školní stravování potřebuje investici – do platů personálu, do technologií, do lepšího systému. Jen kvalifikovaný a motivovaný personál v moderně vybavené kuchyni může dětem zajistit pestřejší a zdravější stravu. Jde ale o investici, která se mnohonásobně vrátí na budoucí zdravé populaci.
“Neexistuje systém povinného celoživotního vzdělávání personálu školních jídelen, který by zvyšoval jejich nutriční gramotnost a dovednosti v rámci kulinářských technik (a využívání moderních varných technologií, případně zbožíznalství.)” Máme to na talíři a není nám to jedno
Zaškrtnutím tohoto pole souhlasím se zpracováním údajů (v rozsahu jméno, příjmení, e-mail, případně telefon) organizacemi NESEHNUTÍ a NESEHNUTÍ Brno. Tento souhlas je možné kdykoli odvolat. Zásady zpracování osobních údajů jsou dostupné na adrese nesehnuti.cz/ochrana-osobnich-udaju. V případě dotazů ke zpracování osobních údajů nebo zrušení souhlasu se můžete kdykoliv obrátit na e-mail if@nesehnuti.cz.
Our Spring Sale Has Started
You can see how this popup was set up in our step-by-step guide: https://wppopupmaker.com/guides/auto-opening-announcement-popups/
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají placenou reklamu na twitter.com a facebook.com, pro její komplexnější nastavení je bohužel potřeba slídící cookies.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá lépe oslovit cílové skupiny.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!