Skip to main content

Cizinci sdílejí v nové iniciativě recepty na chlebíčky i vlastní příběhy

Tisková zpráva NESEHNUTÍ z 19. 04. 2022

S netradičním pojetím tradičních českých chlebíčků, ale také s tím, jak se vlastně žije cizincům*kám v Brně, se lidé seznámí v originální kampani Join the Table organizace NESEHNUTÍ. Celkem dvanáct příchozích z různých koutů světa v ní na sociálních sítích sdílí své oblíbené brněnské lokality, myšlenky týkající se migrace nebo soužití lidí různých národností, a také recepty na chlebíčky inspirované jejich domovinou.

S iniciativou Join the Table se lidé zatím mohou setkat na instagramové stránce Kulinárna Brno, kde se postupně objevují příspěvky zapojených příchozích. „Všichni zúčastnění a zúčastněné dostanou prostor třikrát. V prvním příspěvku představí své oblíbené místo v Brně, ve druhém vlastní recept na chlebíčky, a ve třetím se podělí o své aktuální týkající se lokálních komunit nebo vztahů mezi lidmi různých národnostní,” uvádí mluvčí NESEHNUTÍ Marek Hadrbolec.

Projekt vyvrcholí společným setkáním všech zúčastněných, na kterém dojde kromě ochutnávky nejrůznějších chlebíčků také na představení digitální kuchařky, ve které budou kromě nejrůznějších cizokrajných receptů zaznamenané i některé originální chlebíčky. Součástí volně dostupné publikace budou kromě receptů také příběhy některých brněnských příchozích. „V kuchařce najdete kromě osobitých receptů, třeba na ukrajinské chlebíčky s marinovanými hřiby nebo tanzanské s avokádem, také zajímavé texty, které se zabývají například nejrůznějšími aspekty migrace,“ dodává Hadrbolec

Cílem iniciativy Join the Table je šířit mezi Brňany*kami základní informace o migraci a zvyšovat povědomí o cizincích*kách žijících v Brně. „Podporujeme mladé příchozí v tom, aby sdíleli své životní příběhy a vytvářeli spolu s námi obsah, který bude bojovat proti stereotypům a podpoří vzájemnou toleranci.” vysvětluje koordinátorka kampaně Join the Table Nilza Mafla.


NESEHNUTÍ podporuje brněnské příchozí dlouhodobě a kampaň Join the Table není první gastronomickou iniciativou, kterou organizace spolu s lidmi z nejrůznějších zemí připravila. Například pod názvem Kulinárna už několik let probíhají komunitní večery zaměřené na společné vaření pokrmů z různých zemí, ze kterých lidé do Brna přicházejí.

Marek Hadrbolec
koordinátor mediální komunikace NESEHNUTÍ
marekh@nesehnuti.cz